Wiadomości Branżowe

Jak właściciele firm mogą rozliczyć ubezpieczenie grupowe?

Coraz więcej małych i średnich firm stosuje ubezpieczenia grupowe jako benefit pracowniczy, który motywuje oraz lojalizuje pracowników. Pomimo, że polisy grupowe, finansowe przez pracodawcę, nie stanowią dużego obciążenia dla firmy, to jednak wiążą się z kosztami. Dlatego warto pamiętać, że można je rozliczyć. W jaki sposób to zrobić?

Zgodnie z przepisami ustaw podatkowych wydatki poniesione z tytułu ubezpieczenia pracowników mogą być rozliczone jako koszty uzyskania przychodu. Dotyczy to ubezpieczeń na życie, chorobowych i wypadkowych. Ponadto, aby umowę potraktować jako koszt uzyskania przychodu należy spełnić dwa warunki - po pierwsze uprawnionym do otrzymania świadczenia musi być pracownik, a po drugie w umowie ubezpieczenia musi być zapis mówiący o tym, że przez 5 lat nie może być dokonana wypłata kwoty stanowiącej wartość odstąpienia od umowy, bądź z tytułu dożycia wieku oznaczonego w umowie oraz nie ma możliwości zaciągania zobowiązań pod zastaw praw wynikających z umowy. Istotny jest fakt, że składka finansowana przez pracodawcę, jest przychodem pracownika i musi być odprowadzony od niej podatek dochodowy.

?Dla właścicieli małych czy średnich przedsiębiorstw koszty związane z ubezpieczeniem grupowym pracowników nie są bardzo dużym wydatkiem. Jednak zawsze warto rozliczyć je, jeżeli tylko mamy taką możliwość. W ten sposób opłaty związane z polisami są w efekcie jeszcze niższe? ? tłumaczy Przemysław Pakulski, kierownik ds. produktów w ING Życie.

W okresie rozliczeniowym właściciele małych i średnich firm powinni pamiętać, że mogą korzystać z różnych rozwiązań, jakie dają im ustawy podatkowe. Im więcej kosztów uda im się odpisać od podatku, tym większy zwrot otrzymają, który będą mogli zainwestować w dalszy rozwój firmy.

Źródło ING Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.. Dostarczył netPR.pl

Similar Posts