Wiadomości Branżowe

W 2014 roku rynek cieni do powiek był wart 35,3 mln złotych

W 2014 roku rynek cieni do powiek był wart 35,3 mln złotych

Warszawa, 17 lutego 2015 r. ? W analizowanym okresie rynek zanotował 17-procentowy wzrost w ujęciu wartościowym i 29-procentowy wzrost w ujęciu ilościowym ? wynika z danych pochodzących z Panelu Indywidualnego GfK

Wzrost kategorii cieni do powiek był spowodowany głównie zwiększeniem się liczby nabywców o 18,7-proc. Przeciętnie, co piąta badana osoba dokonała przynajmniej jednego aktu zakupu, w którym znalazły się cienie do powiek. Aleksandra Pyrkosz, analityk kategorii w Panelu Gospodarstw Domowych GfK, dodaje: ?Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to na 100 zł wydanych na cienie do powiek, ich nabywcy pozostawili 66 zł w drogeriach, perfumeriach lub sklepach chemiczno-kosmetycznych, natomiast 23 zł kupując bezpośrednio u konsultantki?.

Ze względu na zmienne demograficzne kategoria kupowana była przede wszystkim przez kobiety oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym, zwykle zamężne, w wieku 40-49 lat.

Roczna kwota przeznaczana na wydatki związane z tą kategorią wyniosła przeciętnie 24,04 zł, o 41 gr mniej w stosunku do roku poprzedniego, zaś podczas każdej wizyty w sklepie 17,04 zł. Wskaźnik powtórnego zakupu wskazuje, że tylko co czwarta osoba powtarza zakup artykułów z tej kategorii.

Dodatkowe informacje o badaniu
Analizy powstały na podstawie danych pochodzących z Panelu Indywidualnego GfK Polonia. Jego próbę stanowi 11 tys. osób indywidualnych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG, reprezentujących 29 997 tys. Polaków powyżej 15 roku życia. Analizowana kategoria cieni do powiek nie zawiera palet.


dostarczył infoWire.pl
Źródło GfK Polonia. Dostarczył

Similar Posts