Finanse LIFESTYLE

Zakup ubezpieczenia – online czy offline? A gdyby połączyć oba światy?

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Expert Sender, 7 na 10 Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dotyczy to jednak ubezpieczeń, które niechętnie kupujemy

Data publikacji: 2020-11-06
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Zakup ubezpieczenia – online czy offline? A gdyby połączyć oba światy?
Kategoria: LIFESTYLE, Finanse

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Expert Sender, 7 na 10 Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dotyczy to jednak ubezpieczeń, które niechętnie kupujemy internetowo.

Zakup ubezpieczenia - online czy offline? A gdyby połączyć oba światy? LIFESTYLE, Finanse - Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Expert Sender, 7 na 10 Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dotyczy to jednak ubezpieczeń, które niechętnie kupujemy internetowo.

Potwierdzają to dane CUK Ubezpieczenia: średnia dynamika przypisu za ostatnie pół roku w punktach stacjonarnych jest na poziomie ok. 350%. Z kolei dynamika przypisu w kanałach online to ok. 160%.

Wydawać by się mogło, że pandemia wpłynie na wzrost sprzedaży ubezpieczeń przez Internet. Jak pokazują dane CUK Ubezpieczenia – tak się jednak nie stało. Różnica w konwersji kalkulacji między punktami stacjonarnymi CUK Ubezpieczenia a online’em to kilkadziesiąt procent. Co jest powodem, dla którego mimo rozwoju narzędzi internetowych i porównywarek Polacy nadal wolą zakupić ubezpieczenie bezpośrednio u Doradcy?

„Ubezpieczenia to produkty, które wymagają specjalistycznej wiedzy: obeznania w rynku, umiejętności ocenienia ryzyka, analizy Ogólnych Warunków Ubezpieczeń itd. Nie dziwi więc fakt, że klienci wciąż preferują tradycyjną formę zakupu. Korzystając z usług multiagencji ubezpieczeniowej mogą połączyć szybkość przeanalizowania rynku jaką oferuje porównywarka z profesjonalnym doradztwem agenta ubezpieczeniowego.” – mówi Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia

„Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia cyfryzacji segmentu ubezpieczeń. Jednak jak pokazuje nasze doświadczenie, w tym wszystkim ważny jest element ludzki. Nasi Doradcy mają wypracowane wieloletnie relacje ze swoimi klientami, znają już ich potrzeby i oczekiwania. Lubimy myśleć o kanale multiagencyjnym jak o hybrydzie człowieka i technologii – wiedza ekspercka doradców jest wpierana prze narzędzia, które ułatwiają i przyspieszają ich pracę, tym samym poprawiając komfort klientów.” – dodaje Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia

Porównanie ofert i co dalej?

Porównywarki online są w stanie w ciągu chwili porównać oferty kilku lub kilkudziesięciu ubezpieczycieli. Klient otrzymuje zestawienie, w którym porównane zostały oferty zgodne z zaznaczonymi parametrami i najlepsze pod względem ceny. I co dalej? Co jeśli klient nie wie, jakie parametry ma zaznaczyć? Jeśli nie wie jaki zakres ubezpieczenia powinien wybrać lub nie potrafi albo nie ma czasu analizować poszczególnych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia?

A to już wiesz?  Aplikacja Idea Banku dołącza do Huawei AppGallery

Tutaj pojawia się wspomniany wcześniej element ludzki – doradca ubezpieczeniowy. Dzięki nowoczesnym narzędziom, średni czas porównania ofert 30 towarzystw ubezpieczeniowych, z którymi współpracuje CUK Ubezpieczenia to ok 45 sekund dla nowego klienta oraz ok 25 sekund dla klientów, którzy znajdują się już w bazie multiagencji. Równie szybko co porównywarka online. Z tą różnicą, że to agent wybrał za nas odpowiednie parametry ubezpieczenia, analizując wcześniej nasze potrzeby i oczekiwania. Doradcy ubezpieczeniowi są świetnie obeznani w rynku, wiedzą, który ubezpieczyciel może zaproponować najbardziej korzystną ofertę, znają mocne i słabe strony towarzystw. Doradca analizuje każdy przypadek indywidualnie, już na etapie rozmowy z klientem. Doświadczenie doradców CUK Ubezpieczenia jest wspierane dodatkowym narzędziem – porównywarką OWU (Ogólnych Warunków Ubezpieczeń), doradca jest w stanie równie sprawnie zweryfikować najbardziej szczegółowe zapisy.

„Należy pamiętać, że rola agenta ubezpieczeniowego nie kończy się na znalezieniu najlepszej oferty. Musi on ją jeszcze przeanalizować, a do tego jest potrzebna znajomość produktów ubezpieczeniowych. Każdy ubezpieczyciel ma swoje ograniczenia odpowiedzialności, inne sumy ubezpieczenia, inne opcje dodatkowe. Doradca w każdej chwili jest do dyspozycji klienta, nie tylko na etapie sprzedaży polisy, kiedy odpowiada na pytania i rozwiewa wątpliwości. Do doradcy możemy się zgłosić w przypadku szkody, podpowie on co należy zrobić, gdzie zgłosić i jakie dokumenty wypełnić. Przypomni nam o tym, że nasza polisa się kończy i należy ją odnowić. Doradca CUK tak naprawdę jest opiekunem klienta, który dba o cały portfel ubezpieczeń.” – Maciej Kuczwalski, członek Zarządu CUK Ubezpieczenia

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Zakup ubezpieczenia - online czy offline? A gdyby połączyć oba światy? LIFESTYLE, Finanse - Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez Expert Sender, 7 na 10 Polaków robi zakupy w Internecie. Nie dotyczy to jednak ubezpieczeń, które niechętnie kupujemy internetowo.
Hashtagi: #LIFESTYLE #Finanse

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy